Dette indhold er sponsoreret
Merchandise er et effektivt værktøj, når det kommer til at skabe et stærkt brandimage. Det kan hjælpe med at udbrede dit budskab og fastholde din målgruppe. Hvis du altså formår at bruge dit merchandise på en måde, som får både dine kunder og dine medarbejdere til at huske, hvad din virksomheds står for. Eksempelvis kan merchandise bruges til at formidle jeres værdier eller vision. Se mere på axonprofil.dk hvis du er nysgerrig efter at se, hvor mange forskellige muligheder der er for at få merchandise, der både er unikt og som kan styrke din virksomheds brand.
Forskellige type merchandise til medarbejdere og kunder
Mange virksomheder har et bredt udvalg af merchandise, som kan bruges til at styrke relationerne mellem medarbejdere og kunder. Ved at have alt fra t-shirts, caps, trøjer og jakker til krus, kopper og drikkedunke på lager, er det muligt at give den rigtige person netop den ting, de kommer til at bruge i hverdagen. Det kan altså sammenlignes med nudging, hvis en person hele tiden ser virksomhedens logo. Måske vil det være top of mind, næste gang vedkommende skal anbefale en virksomhed med netop din specialitet.
Hvordan du kan bruge merchandise til at skabe større loyalitet
Merchandise er et godt værktøj til at skabe større loyalitet hos kunderne. Ved at give forskellige produkter ud til kunderne, så viser du dem, at deres holdning til din virksomhed er vigtig for dig – ligesom deres loyalitet er værdsat. Dette giver en følelse af anerkendelse og det øger sandsynligheden for at de vil vende tilbage igen. Ved at give dem gratis merchandise når de handler hos dig eller bruger din service, så viser du dem, at du også gerne vil belønne dem for deres loyalitet overfor dig.
Ideer til hvilke typer af merchandise, der passer bedst til din virksomhed
Merchandise har mange forskellige former. Nogle af disse omfatter t-shirts, caps, kopper og drikkeflasker, muleposer og endda gadgets såsom powerbanks eller USB-sticks. På alle disse produkter kan dit logo trykkes. Du kan endda have dem produceret i forskellige farver for at matche din corporate identity bedst muligt. Men det er ikke nok bare at bruge merchandise. Du skal også tage højde for branding på digitale platforme som sociale medier, da dette vil øge synligheden af dit brand sammen med den fysiske merchandise. Når du bruger begge dele korrekt, vil du forhåbentligt opnå et stærkt brandimage.
Merchandise kan bruges strategisk til at styrke relationer til kunder og medarbejdere. Det kræver dog, at du på forhånd har en plan for hvordan og hvorfor, du skal bruge produkterne.